lain mulut..lain cerita..lain hati..lain rasa..(siri 1)


salam~!
sudah hampir 4 minggu dah tak tulis blog aku ni..kira da bersawang da ni...
kali ini,aku nak lepaskan isi hati aku ini...
sedih...+ puas hati ...
kk...
cuba antum semua baca tajuk post kali ni,..
siapa yang lain mulut?
siapa yanglain hati?
(haha...jeng2..)
sebenarnya,ada la seorang budak perempuan ini ....dia ni memang sakitkan hati aku betul...
kata budak sekolah agama..sepatutnya dia tahu apa yang dia buat...
dia tahu apa kesan tindakan dia..
walaupun aku tak berapa ingat kisah ini,tetapi akuakan cuba ingat balik scene atau aksi-aksi gila budak perempuan ini...

kk..
aku nak cerita sikit kat pembaca hari ini....
kisah nya bermula begini...
(akhir tahun form 1)
pada suatu hari..sedang aku bermenung nasib,aku dikejutkan dengan satu bunyi yang amat kuat..bunyi yang memecah kesunyian malam..bunyi yang memberi getaran kepada eardrum aku....
akucheck2...ada mesej masuk...pergh..nasib baik..aku  ingatkan bunyi benda lain...
jadi,aku check mesej tu...(lebih kurang macam ini la ayat nya)

+ salam,tau x 6be @#$%?ni kawan dye kan?
-sori ar...saudari...x de no dye..aah ni kwan f--

pastu....

dia hantar mesej lagi...
+takkan tak tau no dye?
-ni spe?
+sepupu(klu aku x silap ar)
-mmg x de ar...k ar..
(lakonan semula la...mne aku ingat benda 2 tahun lepas kan...)

pastu....

dalam sehari lepas itu,telefon bimbit aku bunyi lagi...nombor yang sama..tapi kali ini dia telefon pula...
aku tegha tengok tv masa tu...(kacau tol!)
then....
aku tekan button bersimbol telefon berwarna hijau...
dengar la dalam lubang telinga aku ni...suara perempuan yang...ish3x
lembut....
macam dia cakap dengan pakwe dia je...hmmmm....pelik..tapi,aku jawab gak ar..

o(ni aku) k(dak pompan tu)
o"helo,assalamualaikum"
k"waalaikumussalam"
o"ni spe ni?
k"ni sepupu@#$%.."

and..bende ni berterusan selama dua minit..
dia tanya benda sama je...

#....pasal@#$%
#..no f...
#....pasal aku..tinggal mne..

aku lak jawab

@...mne saya tahu pasal @#$
@..no @#$%,mne de..berapa kali nak cakap..
@..saya duk sg besar...kenape?

kemudian...dia letak telefon...
masa tu...abah aku tgk...adik aku pun tengok gelagat aku...
rasa malu pun ada..aku mana penah cakap dengan perempuan ..(kecuali aina....tu pun kawan skul rendah)
tambah lagi...aku tak kenal dia..

dalam hati aku....
@...asal tanye aku...dak pompan len kawan@#$%kan ade..
@...asal soalan yang aku ulang byk kali aku tak tahu dia tanye...siapa dia nak desak aku...
@...asal macam kenal suara..macam @#$%..tapi,tak mungkin kot..
@...asal dia bajet macam rapat dengan aku...?aku da la tak biasa dengan perempuan?
@..asal dia bole tahu nama aku..??

banyak persoalan 'asal' yang aku tanya diri aku...

lastly....aku ambil keputusan untuk mengetahui dirinya..(hahah...macam gilak kan...tapi,niat aku bukan apa..nak tahu siapa pompan yang tetiba muncul ni...mne tau kne prank dengan dye ke..)

pastu...

hari esoknya..aku pergi la cyber caafe yang agak jauh...dengan basikal aku...
sesampai nya aku kat cc....aku disapa syamil,zaki,ngan najib,...
pastu..kami fight game bola dengan dota(game kuno) dengan satu agi game zombie..
masa aku tengah main game zombie tu..(dalam ketakutan tgk zombie nak serang aku),budak perempuan tadi kol aku....

kring..kring....kring...

aku tengok nombor itu...tak lalu nak jawab...
jadi,aku bagi zaki jawab...
zaki tanya.."spe ni?"
aku jawb,"ko jawab je...ko cakap aku tak de..atau ko cakap je yang ko syafiq...pastu ko pepandai ar sembang sikit..pastu ko tutup.."

pastu...

zaki jawab ..."assalamualaikum..."
perempuan tu jawab salam zaki...
zaki tetibe tercengang..blank otak dia..
dia pass handphone aku kat najib pula..

najib dengan selamba..."helo ..syafiq tak de ar"

pastu aku ketuk si najib ni..."woit..kantoi sangat cara ko tu.."
pastu syamil dengan riak dan takabburnya.."meh aku jawab ..."
syamil amik telefon bimbit aku then...then..dia cakap assalamualaikum..pastu...gelak..
(gilak ar!terpaksa aku jawab...)

dengan suara yang baik...aku jawab..
(o aku...k pulak pompan tu)
o"helo"
k"helo,ni syafiq yer?"
o"aah..."
k"kenapa bising ni,awak kat mne?"
o"saya kat cc ni....nanti awak kol la balik ..saya tengah main game ni.."
k"awak main game ape?"
o"game bola jer..(kelentong sikit,dak pompan x men game bola punye,...klu aku bagitau aku main game     zombie..mne tau dye penah main..kang byk pula dye soal)
k"owh yeke?tak pe la...nanti kirim salam kat mak awak ye...cakap..menantu dia kirim salam..."

hahahah....budak perempuan ini...sudah melebih...
aku tak pernah kenal dia...
tetiba cakap macam tu...
gila!gila!gatal sungguh...
dia ni mesti ada something yang dia plan ni...
n aku rasa dia ni mesti kawan aku juga...
(monolog dalaman)

bersambung....siri dua pula...