lain mulut..lain cerita..lain hati..lain rasa..(siri 2)

(ingat balik citer ni..hmmm..suse2)

salam~!
kk...malam tu pulak...
aku baru bangun tidur..masa tu pukul 1 ...
dan  aku tengok dekat inbox ada mesej dan ada miskol...dari...??
perempuan gatal itu la,...spe lagi..?
tapi..yang aku hairannya...masa aku tengah belajar sejarah(kira 20 minit lepas aku bangun),ade sms masuk lagi...perempuan tu tanya tengah buat apa?
aku jawab tenga studi sejarah..

pastu....

k+bole ajarkan saya sejarah tak?saya memang lemah sejarah ni..

masa itu..aku dah bengang da...
persoalan 'asal' aku da keluar..
@..asal dia ni tak tido lagi..?
@..asal nak tnye aku malam-malam buta  ni?
@..asal dia suro aku ajar...macam tak de orang lain nak ajar dye?(bukan x nak kongsi ilmu,tapi tak patut  dia tnya masa cmni)
@..asal dengan dia ni???????musykil tol ar..

then..aku pun dengan rasa malas...taip la sms balas sms dye...
aku pergi salin balik apa yang ada dalam buku teks..(haha...)

pastu...esoknya+esoknya+esoknya....:?!@##
dia asyik anta sms jer...

antara soalan yang dia tanya dan yang aku ingat...
k+awak x de makwe ker?
aku jawab:sapa nak kat saya...
k+awak kan ade rupa...
aku jawab:semua orang ade rupa...kalau tak de rupa bukan manusia...
(hahha..nak menggedik lak...serius aku x suke....)
(@...asal dye tnye soalan macam tu?)

besok+besoknya..(aku x iingat bile)
dia kol aku via telefon rumah...
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm........tak suke betul...
jawab jela kan...

yang aku ingat solan dia...ada la...
1.awak main bola baling yer?(tau2 je)
2.awak selalu pakai baju warna kuning hijau ye?(ai..warna baju daerah sbk bernam pun dia hafal?)
3.awak golkeeper ye?(ai...macam husha jer..)

aku pelik..aku tnye dye..mne dye tahu ni?
pastu dia cakap sepupu dia...si @#$% tu yang tangkap gambar aku...
hhhmm...gila ape..?
mentang-mentang padang handball  BERHADAPAN BLOK PUTERI...dia tangkap gambar pula...

tapikan..dari apa yang dia cakap..aku da musykil da...betul ke ni sepupu dia..atau ni si f--
sebab:1.kalau dia tangkap gambar aku..konfirm kantoi dengan senior o kawan2 dye....mustahil...mesti dia berlakon jadi sepupu @#$,pastu dia cakap @#$ tangkap gambar aku...
padahal..dia memang da tau aku selalu buat apa...jadi apa..pakai baju apa....sebab dia adalah@#$
orang yang menyaksikan aku..bukan seperti apa yang dia cakap...'sepupu @#$'

then...dia tanya macam-macam..pasal afu lah...
tapi dia kol aku sampai pagi..kire kol 3 atau 4 pagi...dari pukul 12 malam..(gilak betul!)

pastu.....satu hari dia hantar mesej....suroh aku kol dye...dia nak dengar suara aku buat kali terakhir..
(hah..4 what?no way...abiz kredit jer..)

pastu ...

dia yang kol...
dia cakap ada bende penting nak cakap kat aku
aku jawab aku tengah sibuk packing ni...pastu..aku tutup..
.
pastu....
esoknya..masa aku tengah main game kat rumah..dia hantar mesej suro aku kol sebab dia nak abiz kredit...
+,dia cakap dia kne bertolak pergi london...kne duk sne..kne kawin dengan orang sne...

time tu....aku seronok betul/....
ni rupanya benda penting yang dia nak cakap kat aku..bagus2...pergi la ko dengan aman ke london sana tu....
aku pun tak kol dye...malas aku....

pastu dia hantar mesej...sampai hati awak tak nak kol saya..?x pe...
aku x balas mesej dye..tapi aku bermonolog"haha...memang sampai hati aku...ko tak de lagi bagus"

pastu....perempuan yang mengaku sebagai sepupu@#$%tu pun....menghilang....lama jugak...smpai satu hari tu ada mesej yang masuk ...no yang sama...

bersambung....