festival nasyid peringat kebangsaan kali ke-7 2011



salam~!
lama rasanya tak menekan butang-butang keyboard ini..hurm...biasalah..budak asrama..tak ada masa yang menentu untuk menulis blog ini..

walaupun sebenarnya sekarang ini tengah sibuk belajar..tapi,rasanya biar kita longgarkan sikit otak kita ni....dengan buat benda-benda macam tulis blog ini lah...

hari ini aku nak tulis sikit tentang tajuk dekat atas itu...

tadi,aku buka youtube,terpampang video-video persembahan aku dalam tahun ini..
video zon ada,video negeri ada dan video kebangsaan 3 version lagi...

so,sekarang aku nak teruskan dengan cerita masa peringkat kebangsaan nasyid ni pulak....tahun ni festival buat di maahad muar ,johor.

mkali ini..jik dibandingkan dengan peringkat lain,adalah lebih menyakitkan hati dari segi layanannya..
buakan aku nak kata layanannya sangat teruk,tapi,bagi pertandingan nasyid paling berprestij ini,sangat tidak mencapai taraf yang aku harapkan..

aku tak ada niat nak memburukkan orang lain,tapi kadang-kadang agar perkara ini tidak berulang agi tahun depan,ia harus diberitahu dengan cara baik kepada orang lain dengan cara macam ini la contohnya..

hari pertama ...
kami mendapat layanan yang kurang menyenangkan dari pihak penganjur...
penganjur dengan nada yang agak tinggi tidak membenarkan pasukan P.A. untuk duduk bersam dalam satu asrama..sedih pun ada..marah pun ada...sedih sebab ustazah pula yang terpaksa keluar duit untuk biayai perbelanjaan penginapan hotel...marah pulak sebab penganjur tidak melayan kami sebagai tetamu...

hari kedua..
merupakan hari yang paling sakit hati...
sebab....masa hari ini lah berlaku perkara yang kita tak pernah fikir pun akan jadi untuk satu pertandingan besar maca ini...
6.30-7.30 pagi iaitu waktu yang diperuntukkan untuk peserta bersarapan,masih tiada kelibat makanan tersedia atas meja...sebaliknya...jam 8.00 barulah van yng bawa makanan datang...sakit hati pun ada juga...
sangat tak tepat..da la lambat 1 jam setengah...

efek buruk lambat datan ni..masa sound check di kurangkan....sound check yang kononnya mula pukul 8.30 pagi,alek-alek  mula pukul 9.30 pagi...satu jam jurang...

hal ini jadi sebab penganjur datang lambat ke tempat prtandingan ..
da dtang lambat,pastu buat hal pulak...

yang aku kesian dengan group little khalifah la sebab jorang giliran pertama..pastu jorang punya intro percussion lama sikit...pastu..bayngkan la...jorang kena marah...sebab lebih 30 saat...

untuk pengetahuan pembaca..masa sound check sepatutnya selama 3 minit..
jadi bila penganjur datang lambat,ni yang menyebabkan tentatatif ni tak jadi dan menimbulkan banyak kemrahan...

penganjur tidak rasa bersalah langsung....mereka marah-marah kami sebab exceed 30 saat...
ada kumpulan iaitu dari smakl...mic ditutup terus sebab lebih 30 saat...

baiklah...masalah seterusnya....
"budak-budak P.A. ko kena guna budak aku...tak gune budak ko...kalo tak tolak markah..ko just bagi pelan perkusi dekat aku,then aku suro budak aku susunkan.."

bayangkan lah..masalah pertama...tak reti nak guna bahsa yang lebih baik ker?
                        masalah kedua...kenapa tak boleh guna budak kami,macam la korng reti susun pa...

memang sakit hati...

hari pertandingan...
kami dapat giliran yang ketiga..
dan kami hanya ngharapkan yang terbaik dari seua aspek...dari kami sendir dan dari pihak penganjur juga...

dan naik atas pentas..dup..dap...dup..dap..dup...dap....
aik..kenapa lama sangat ini....mesti ada something yang belaku kat  atas tu..

sampai habis...aku da buat habis baik...
dan aku puas hati dengan persembahan aku...
tapi bila aku tanya...kawan-kawan aku...jorang tak berapa nak puas hati sangat ...
bila aku tgk baik video...
"aah la,ada juga slek"

tgk video ni ya...sori dan byk2 mnx maaf