rumah dan sekolah..jauh beza..




salam...
entah kenapa...
tak tahu apa pasal...

aku tak boleh buat apa yang aku buat di rumah ,dekat sekolah...
kenapa ye?..
bila aku fikir balik...aku macam ada dua bahagian dalam diri ini...dua-dua lain...

baiklah....
aku nak cerita sikit ...
suasana di sekolah...spesifik..smapk...

hidup aku sebagai seorang pelajar tingkatan 4...
juga sebagai pemimpin pelajar..
juga sebagai pemain bola baling
juga sebagai ahli kumpulan nasyid(afu)....

sangat sibuk....

berbanding dekat rumah....

hidup sebagai manusia biasa...
juga sebagai anak yang berbakti kepada ibu-bapa..
juga sebagai pelajar yang nak lepas stress....


kalau di sekolah...

aku pun tak tahu....aku macam kurang senang tengok benda mungkar ni..
kalau junior buat salah...mau aku panggil malam tu...tegur...

kalau di rumah....
kawan aku nak mencarut ke..kutuk orang ke....biaq pi depa nak buat apo...!

kalau di sekolah...

muka aku ini...tak boleh tak ketat....lagi-lagi dekat sekolah....(maksudnya dekat kawasan kelas)
masam memanjang.....sampai ada orang kata aku ni bajet macho la....ada juga yang kata aku ini sombong la...
ada juga yang selalu tanya soalan kat aku..:"anta ade masalah ker?"

kalau dekat rumah....

tak rasa nak masam muka pulak...senyum memanjang...haha...kekadang senyum sengsorang...
jumpa kawan...gelak-ketawa..
jumpa kawan tak lekang dengan senyuman...

kalau dekat sekolah....

aku ni sangat malas nak belajar....sebab...act, bukan malas...tapi banyak benda lain nak buat...thus,mood nak belajar pun hilang...

kalau dekat rumah....

asyik-asyik pegang buku....tak tahulah kenapa...satu hari tak duduk rumah(keculi malam...)pergi perpustakaan awam....

bila fikir balik...bukan kata aku ada evil dan good side dalam dua keadaan berbeza...tapi mood aku yang tak berapa nak bagus sangat di sekolah..

jadi...hopefully....

kepada manusia yang pernah terasa aku marah dan aku terkutuk depan-depan atau tegur depan-depan..minta  maaf banyak-banyak...sebab dekat sekolah aku ada tugas...sebab dekat sekolah aku bukan manusia yang biasa...

harap juga agar kawan-kawan aku tak salah anggap aku selalu moody...aku tak moody...cuma mood tiada dekat sekolah.....aku tak sombong....aku kawan sahaja dengan sesiapa yang boleh kawan...
aku tak bajet....sebab aku rasa dengan bermuka masam itulah..aku dapat kawal niat depan perempuan....innama a'malu binniat....