pemimpin pelajar?naqib?

salam~!vaa...
hari ini hari kedua aku bawa notebook kat smap...
rasa agak seronok ...
sebab  dapat tulis blog ni...tak de la rasa bosan sangat duk smapk ni..
ha.aku nak cerita sikit pasal pengawas ni..
aku sakit kepala sekarang ni...
apa aku nak buat..
apa aku nak pilih..
apa yang aku patut sandang..
dan apa yang aku patut terima...
samada nak kelaur pengawas ke nak kekal dalam pengawas..kekadang terfikir juga...walaupun ati ni rasa nak keluar pengawas,tapikalau orang tanya,apa sebab awak keluar pengawas...
sejujurnya..aku tak ada sbab yang aku boleh bagi...
ntah..aku nak keluar/resign pp,tapi aku tak tau nak rungkai dan ucakapkan dengan kata-kata...perasaan,alasan dan emosi aku ni...
betul ustazah cakap..kalau orang lain boleh buat..kenapa aku tak boleh...

aku coretkan sikit la antara perincangan aku dngan ustazah-ustaah pp ni..
ustazah razana...
ustazah jamaliah..
ustazah aminah(pengetua)...

"syafiq,kalau awak da betul-betul tekad,saya tak boleh buat apa."
"syafiq,kalau awak tak da dalam mpp bath awak,awak ingat siapa yang akan tolong kekawan awak nnti..mcm mne dengn kwn2 pp awak nti"
"inssyallah syafiq....awak boleh buat.....lagipn taun ni kita dah buat perubahan yang drastik dari taun lepas... asrama,jaga asrama...kalau sekolah jaga sekolah.jai pp tak penat.."
"kalau awak rasa awak tak boleh..saya boleh saja..awak buat surat dan anta dekat saya dan nnti saya pertimbangkan.."
"kalau awak betul-betul nak keluar dari mpp,bagi saya 10 sebab awak nak kluar pp.."
"syafiq,orang zaman sekarang ni pandai-pandai...jadi,ajikan akan pilih orang yang berkepimpinan sebab dye tau orang yang berkepimpinan boleh but keja dengan bagus.."
"syfiq,sijil pp awak tu mahal..jangan awak prsia-siakan....macam dulu...senior awak shukri bin ismail...macam awak juga...mati-mati mintak nak keluar pp,tapi.last2,sampai habiz juga dia bertahan..."
"awak ingat miftah...dulu dia mati-mati tak nak jadi KU sebab dia takut tak dapat jalankan amanah dan tanggungjawab dengan baik.....sampai mak ia pun bangkang....tapi,dia usaha juga jadi KU dan ahamdulillah,elok je...result elok..perangai pun elok...."

"ORANG YANG TAKUT MENJADI PEMIMPIN,ADALAH ORANG YAN TAKUT BERJUANG"
hurm...punya lh banyak nasihat yang cikgu-cikgu aku bagi dekat aku....aku lakmasa tu diam je....bukan bosan..tapi,tak tau nak cakap apa....

dan satu lagi keajaiban allah....yang aku amt syukur .....masa aku mula-mula jumpa ustazah razana...dan lepas dengar ustazah punya nasihat...aku tetap nekad dan bulat untuk terus tinggalkan mpp...tapi,pnya la takdir allah...ustazh jamaliah pula yan tahan aku lepas tu...bagi nasihat juga...masa ustazah jamaliah bagi nasihat tu..memang terasa dan memang aku rasa bersalah pula nak tinggalkan pp ni...masa tu hat aku masih berbolak-balk lagi....tai...takdir allah lagi...masa nak keluar dari bilik guru....tersrempak pula dengan pengetua....ya allah....ustzah aminah pula bagi nasihat.sejuk ati...

dan secara keseluruhannya....hati aku menerima mpp sbnya 80% dan 20 % lgi masih tak dapat cari......

but,after this,aku tak akan buat kerja memohon-memohon keluar lagiii satu tekad..bukan janji....tapi...harap aku dapat ikut azam aku tu....