pmr ..::9a~!::.

salam~!
syukur sangat dapat 9a...
atas susah senang aku,akhirnya allah bagi juga 9a dekat aku..
walaupun aku agak tak kesah dengan keputusan pmr ini..
tapi,bila dah dapat 9a tu memang syukur+seronok la juga...
pagi tadi..
ada cer sikit
aku punya la semangat nak ambil result dekat sekolah...
awal-awal pagi da bertolak dari rumah..
act,tu bukan dalam perancangan aku sebelum ini...
sebab cadang-cadang nak naik kereta waja dan bertolak pukul 7..
hmmm....agak sakit kepala ni..
(haha..mabuk naik kereta altis tu...)
dalam kereta..asyik duk tutup hidung dengan sweater je...
tak nak aroma kereta tu menusuk hidung...
pastu..berhenti solat dekat petronas pukul 6.10 pagi..

pastu sampai rumah angah dekat putrajaya pukul 8.30 pagi..
haha...
masuk-masuk rumah...
lalok..~!ting..tong~! lepak2 kejap dalam bilik dengan laptop..pastu

tengok jam pukul 10..pagi..

haha,dengan langkah seribu(sebenarnye aku biasa je cuma nak bagi gempak sikit),aku melangkah masuk bilik air..

jeng~!
jeng~!

dalam bilik air...x de pape..

pastu keluar...solat dhuha lu
pastu solat taubat
then solat hajat...

lepas tu,denagn semanga yang membara...aku pun pergi la pakai baju sekolah...

sampai-sampai dekat pintu rumah...abang aku cakap.."leklu,sekarang ini mesti pengetua tengah berucap..hang pergi buang masa je...kol sebelas nnti kite gi ar.."

aku ye kan je..
betul juga..dia lagi berpengalaman dari aku..mesti dye tau ..
akuikut jer...

dalam kol 11..bertolak..samapi sekolah pukul 11.30 gitu..
masa aku baru nak langkah masuk dewan..
"tahun ni saya rasa sedih sikit la...dari 112 orang...37 orang sahaja dapat bahasa arab a...yang dapat 9a,..35 orang"

wooo~~!
terkejut aku...biar betul...
aku masuk ..salam-salam dengan kawan-kwan dulu...

pastu ambil tempat...
dengar sikit cikgu rezazali berucap...dan s/u peperiksaan bercakap..
result diumumkan...

ikut kelas...

mula-mula marikh..
yang aku ingat
naufal..
fahim
amier rostam...
amirah aida..
akma
izzah
afiqah kot...
yang len kalau ade aku lupe..

pastu..kelas musytari
yang aku ingat,..
bochop(naqiuddin)
hisyam..
adila
fatin
sufian azhari

tah..lupe banyak..

jeng~!jeng~!

dupdap...dupdap...dupdap..

takut_+resah+keliru+buntu+tak cukup nafas+bimbang+risau+cewak+sakit perut....(banyak lagi ekspresi yang boleh ditunjukkan...)

sekarang diumumkan pelajar yang mendapat keputusan 9a bagi kelas tiga neptune...
mula-mula(ni yang aku ingat)
abdullah al-mubarak...
muhammad nasri hassan basri
muhammad shahrul faiz
muhammad nursyahmi bin shaare..
nur ihsan sobri ....

lepas nama nur ihsan..aku da mengeluh...huruf m da habis...nak buat camne...hmmm

truskan...

wan muhammad fauzan bin wan mohammad tarmizi
muhammad bin muhammad mahdi
(eh..ade lagi la huruf m...ade harapan ni..ya allah)
muhammad syazwan bin abdul rahman...
...dupdap....kalau lepas syazwan bukan aku....x de harapan
tibe2.........................

muhammad
syafiq
hakimi
bin osman

tepukan gemuruh...aku dengar...(act same je macam orang len tepukan nye...)
aku bangun dan berjalan naik atas pentas...
sambil sentuh biji mata aku...mulutaku senyum..tapi rasa nak nangis...
sob..sob..sob
aku salam dengan cikgu reza dengan bapa ithri(wakil pibg)

pastu..aku dah hilang daya pendengaran ...aku sibuk bercakap  tahniah-tahniah dekat kawan atas pentas...
so,kelas zuhal...aku x dengar langsung..

lepas tu..ambil gambar dengan kawan-kawan yang dapat 9a...
lepas tu..aku turun..round-round jap,...jumpe cikgu...
antara pesanan dan kata-kata cikgu kepada kawn-kawan aku...
"tak rugi jadi budak baik.."--ditujukan kepada amier rostam...dari cikgu ismahila...

pastu aku tanye cikgu ada apa-apa yang aku tak bayar..pastu cikgu cakap bayar duit majalah...
tapi sebelum tu..cikgu cakap dia seronok kelas yang dia(kelas aku),dapat ramai 9a a...paling ramai antara 4 kelas..miracle~~!
sebab sebelm ini..kelas aku yang selalu kena target,kena kutuk...paling teruk..macam2..tapi,kelas aku ni yang top sekali bahasa arab ar...
sebab ustazah zelawati ni betul-betul tekankan bahasa arab...plus,dia ajar memang seronok..dari tingkatan satu ajar kelas aku...

lepas aku keluar..pergi pejabat bayar duit majalah annur..
pastu,dalam perjalan nak balik kereta jumpa..cikgu mahani...haha..serono..lama tak jumpa..cikgu yang banyak bagi semangat...dan dorongan...
banyak la dia bincang..dengan aku..btw,dia cakpa tahniah..

so,till now...seronok tu seronok..tapi x rasa seronok
??????????????????
peke2 kan sendiri..salam~!