lain mulut..lain cerita..lain hati..lain rasa..(siri 3)



salam~!
hari ini memang penat...
petang tadi berjogging dekat stadium dengan faiz fahmi ...
hmmm...tapi aku nak tulis juga...
aku kena habiskan cerita ini...
kk..

pastu....
datang lah sms dari nombor yang sama...
cuma...
orangnya yang berbeza...
dia kata dia kembar si @#$ tu..
tetapi,scene ini aku sudah berapa tak ingat sangat...
sebab masa ini,aku memang malas dan tak suka(menyampah) apa-apa pasal si @#$...
cukuplah sekadar sepupu dia yang telefon...
pastu tiba-tiba,datang pula kembar...
walapun aku tak tahu dia ini ada kembar...(memang aku betul-betul tak tahu),
aku 'iyekan' je la apa yang dia mengaku dalam sms itu..

pastu...banyak kali dia telefon aku...(c'mon,i'm sick of dis)
hhmmmm...tak pernah aku menjawab...
yang aku paling tak suka...
kemana-mana sahaja aku pergi,mesti dia ni kacau aku..(anta mesej dengan call)
aku tak tahan...sangat-sangat tak tahan...
masa itulah aku syak macam-macam dekat perempuan ini...

dalam hati aku...
"apa ko nak...ko ni tak betul ke?setiapa masa nak kol aku.."
"c'mon la...aku tak suka perempuan cam ko.."
"ko ni kan....asyik telefon aku je....ko naka kahwin dengan aku ker!"(ni tahap aku lupe akhirat sikit..)
"aku pun geli la ade perempuan macam ni..suare ko...gaya ko anta sms kat aku...macam aku ni bf ko!"

hahaha...lek..lek...tiada perasaan marah...cuma rasa sakit hati..

banyak kali pula dia kol aku...

sampai telefon rumah pun nak telefon...
henset aku ada dua ko x abiz2 nak kol ...
...

pastu...

masa aku dekat sekolah..smapk...ada cuti bermalam...tapi aku tak balik....
tapi..bila aku balik rumah...emak aku cakap ada budak perempuan nak cakap dengan aku...siapa lagi...
siap mak aku cakap ajak bersembang pula...siapa lagi...
mak aku cakap,perempuan ini bahaya ni...sebab semua orang yang bercakap dengan dia bole tertarik untuk bersembang dengan dia...siapa lagi...

takkan kawan sekolah rendah aku?tak mungkin....kawan aku baik-baik...(haha..betul-betul ni)
ni mesti kawn aku..tapi dia bukan kawan aku..(asal ayat aku cam ni ar...btw,arap2 permbaca faham dan hayati)

ni mesti budak yang mengaku kembar @#$

pastu...

ada lagi cerita...
masa itu,aku dengan syamil dengan najib dengan zaki baru balik dari perpustakaan..jadi...kami singgah masjid sekejap...solat asar..
lepas aku keluar masjid...telefon aku berbunyi...
bila aku tengok,nombor perempuan yang mengaku kembar si @#$ itu yang keluar.....
macam biasa...aku gunakan khidmat kawan-kawan aku dulu....
mula-mula aku bagi zaki...
aku cakap"perempuan ari tu....ko tolong marah dia...btw..ko berlakon dulu yang tu aku.."

pastu...zaki berlakon dengan meletakkan kain dimulutnya(suara lebih garau..macam suara aku)..haha..something silly....tapi..masa itu memang aku gelak ar...dengan gaya zaki marah....

                                                    
(bayang muka camni nak marah orang..memang aku gelak..hahah)

lepas zaki cakap..dia pass kepada syamil pula..dengan lagaknya..buat suara garau..pshhh..hahah.kelakar seh...(seingat aku)

pastu...

lastly...dapat juga kat aku...
bila dapat je kat aku.....
dengan seriusnya aku cakap...
"assalamualaikum...tolong ar..saya tak kenal awak...tolong jangan ganggu saya lagi boleh tak...

tik!off........

sesampai aku dekat rumah...rasa seronok...sebab dapat lepaskan apa yang aku nak cakap..
tapi...aku rasa geli juga...cakap 'saya' 'awak'...tetapi...sudah terpaksa...
kang kalau aku  cakap 'aku' kang...nampak macam jahat sangat....
jadi...cara terbaik..guna cara sopan ....

malam itu..henset aku tak lekang dengan sms daripada perempuan itu...
tapi,aku da malas  sangat-sangat nak rajinkan jari aku ni menekan butang-butang kat henset tu....
hmmm....

dalam beberapa hari selepas itu...banyak kali dia kol henset..lepas kol henset....kol rumah..penat tau...

sampai satu hari...aku da sampai tahap gila....
aku cabut tali wayar telefon rumah.....
off dua-dua henset aku....
aman satu hari...

tetapi...bila aku cabut wayar telefon rumah..mak aku marah....sebab ada orang nak telefon nanti susah...
tapi,nak buat camne...aku tetap nak cabut juga...esok,lusa..pasang la kan....

pastu....
ada la juga banyak kali aku sembang-sembang dengan mak dan keluarga...saja borak-borak,...haha
pastu,kakak-kakak aku cakap....
jangan layan..aku cakap memang aku tak layan...
pastu kakak aku cakap(ni yang aku ingat)...."hang cakap dekat dye mcm nie...hoi perempuan gatal!aku tak nak kat ko la...pegi mampos la..."

aku gelak je...gile la cakap macam tu....mahu bunuh diri perempuan tu....
tapi tak pe....aku ada plan...hahah...kalau aku tak boleh buat biar kakak aku buat...

satu hari...masa itu pukul 12 tengah hari...panas terik dekat luar rumah...bahang panas pun rasa juga dalam rumah ni....hmmmm...hati aku pun rasa bahang panas....panas betol!betol-betol panas!

@asal dak perempuan ni kol....aku malas nak jawab...last2...jeng..jeng...

"angah,tolong jawab kan ....pastu marahkan dia sikit...ala perempuan tu la.."

dengan tidak dipaksa...kakak aku melenting..satu rumah dengar....hahah
orang sudah kahwin.....

dalam hati aku.."biar ko rasa...ko toche dengan kakak aku"....