pmr!!!!belum lagi..


assalamualaikum!~
sekali lagi aku mencoret sedikit cerita tentang diri aku...
hari berganti hari..akhirnya...sampai gak akhir tahun...orang kata big battle 4 form 3...that is..peperiksaan menengah rendah(pmr)..cewak tu mmg la jugak...tapi bile pikir..ape aku nak cuak kan?semua aku da baca..semua aku da faham ..semua aku da amik pengajaran...da setahun struggle...so...lastly aku kne buat ialah reda dan bertawakal kepada allah...innallah ha yuhibbul mutawakkilin...(eans:allah suka orang yang bertawakal.)

ni aku nak citer sikit ar nostalgia menjelang pmr aku ni..
aku mcam rasa agak bodoh gak ar....tapi buat ape rase bodoh kan....aku buat bende tu pon atas kehendak dan seluruh jiwa raga aku...nak tau,hari ahad,2hari sebelum pmr..aku pergi la muzium negara..mula-mula mak aku tak bagi pergi koz aku dah nak periksa,tapi lepas aku gunakan hujah2 yang meyakinkan mak aku,aku pon dibenarkan untuk pergi....aku sebenarnya pergi tu saja je nak release2kan tension(walaupun aku x de ar tension time tu)...so,aku x de bawak buku sekali...
journey dah bez da gi muzium negara,but kereta yang aku nek pulak x bez...kereta corolla altis

pergh...dalam kereta tu,aku mabuk sesangat...bukan mabuk minum todi,tapi mabuk naik kereta...serius,macam tgh nek roller coaster...aku skit lagi nak muntah....tapi..nasib bek aku da biasa dengan kereta tu...aku pandai ar kontrol mind aku supaya jangan muntah...
so,..masuk je kuala lumpur,(mantiqah malaysia)
satu cerita lagi...boleh pulak sesat...daripada 1 jam jadi 3-4 jam ha.....pergh lagi berdenyut la urat saraf aku...adrenalin aku bukan bergerak pantas,,tapi makin lembab....koz aku da pening2 lalat...yang aku x tahan ....ssg frust mase pusing roundabout dekat tgh2 kl tu...4 kali...berturut-turut....pastu..dalam peperangan yang berlaku dalam kereta,(kakak ngan abg iparku gaduh skit)akhirnya sampai gak muzium negara

..mula-mula pergi taman ular...seronok juga..tengok ular tapi ularnye x banyak...
pastu masuk muzium negara....time aku menapak masuk tu,aku terfikir balik puna bagus aku gi muzium negara ni...dapat juga aku belajar sejarah....yang aku ingat aku aku nmpak map zaman kesultanan melayu melaka...(kirenye bab 4,5,6 form 1 sejarah),pastu rangka manusia perak(bab 2 form 1) pastu alat2 tradisional melayu(bab 9)...tu je yang aku ingat..
lagipun aku masuk dalam 15 minit jer..pastu balik.....abg ipar aku ade koje...terpakse la kan...pastu aku balik umah...siap2....balik smapk