pmr!




buat pertama kali nya aku melangkah masuk dewan peperiksaan sebenar bagi tingkatan 3 ini..
hari pertama aku melangkah dengan penuh rasa takut dan gementar..
leas baca doa je,aku terus duduk atas kerusi peperiksaan..
rasa lega...
bila aku fikir balik...x de la rasa takut sangat...cuma..aku sebelum tu aku asyik fikirkan keputusan...so,aku buat keputusan untuk setkan mind aku agar x fikir tentang keputusan..coz aku kena fokus..mcm orang memanah gak..kena fokus sebelum lepaskan bow...
so,aku sebelum aku lepaskan idea aku,baik aku fokus dulu..kang nnti jadi caca-marba pula..
kertas pertama yang aku jawab bm kertas 1..susah tu memang susah..tapi bagi aku x terlalu susah sangat,....tapi orang len kate suse lak...so,aku keluar dewan dengan seronok gak...
lepas aku keluar dewan jer aku larikan diri dari kengkawan aku...coz aku rasa nnti kengkawan aku ni tanya macam2 pasal bm...pergh...serabut otak..+ dengan cuaca yang panas..mmg aku sakit kepala nanti...so aku gi tandas dan aku masuk bilik pp sekolah koz lebih selesa...sejuk...
pastu............

aku masuk dewan balik....

kire2...tiap2 kali cmtu..
itu la yang aku buat sepanjang minggu peperiksaan ...
x banyak bercakap dengan orang len koz aku takut terguriskan hati jorang..
then malam...seperti yang cikgu aku bagitau...jangan studi tapi buat selak2 je buku tu..
so, aku selak-selak....sebelum tido baca yaasin sebelum masuk waktu maghrib n waktu tidur..lepas tu tidor.....
pagi lak...bangun labat skit(masa azan)..mandi..siap2..lpas tu turun masjid..lepas turun masjid....baca yaasin lagi...

lepas baca yaasin,aku pergi dm...pastu naik asrama bersiap lagi..pastu 7.15 aku turun masjid..baca yaasin ramai2....pastu baru masuk dewan peperiksaan

yang aku sentiasa sematkan dalam diri aku ni...kalau aku dapat 9a ...itu namanya rahmat...so,syukur...dan aku x kan bagi kejayaan aku itu jadi istidraj...yang mmbawa aku ke lembah kemungkaran....

kalau aku x dapat 9a....aku sentiasa kata itu ujian allah...so...jangan mengluh..
kita da berusaha..so bertawakal...kerana allah suka orang yang bertawakal....

doakan kejayaan aku...9a amin~!