hari raya...satu syawal hingga ??? syawal


fush.assalamualaikum....tahun ni la hair raya yang paling bermakna...nak tau sebab per?coz lpas 2 minggu raya aku ade exam..
exam besar sedare...PMR..aku amat pressure dengan pekse nie..bagi aku pmr not too tough la instead spm..
tapi sebab tahun lpas pmr skul aku gmpak kan...masuk tv lak tu..mmg aku n my batch kne pressure ngan cikgu2 aku yang aku sayangi...tpi aku paham...mereka nak atch aku ni x memalukan skul..koz pencapaian batch aku ni kekadang di pandang slek oleh owg len...

berbalik kepada tajuk raya ak...pergh..amat bosan sebenar2 nya..ni semua sebab pmr...aku xmarah pmr...but bile ade pmr ni...asenyer macam nak studi jer...malas nak buat bende len..
pastu time raye ni la aku suke ssgt gi ppas(pustakaan sg besar)koz aku x nak diganggu...tension pon ade gak...almaklumlah mood belajar...so,bile dok kat ppas x der ar orang nak datang umah...klu dok studi kat umah,grenti kne layan kengkawan datang..but,x bermakne aku x suke kawan..cume mase yang x mengizinkan aku melayan kengkawan...

ha,aku ade satu cerita...mase ari rabu lepas,raye ke-enam...hari yang buat aku sedih...dan hari yang buat aku kena fikir panjang...ye lah,aku ade dua benda dalam jadual aku...studi sejarah kat ppas ngan baraan dengan kengkawan...tapi,bile difikir-fikir..terpaksa la,eh bukan trpaksa,..ikhlas demi allah..aku pilih untuk studi dekat history di ppas...aku amat bersemangat sekali belajar koz aku buat tu untuk masa depan aku gak...sedangkan beraan tu sehari jer...berembira sekejap jer..

but yang buat aku sedih nye bile aku tersedar dari kemasyukkan studi tu....aku studi sengseorang jer kat perpustakaan tu...ditemani oleh 3 orang cina yang amik stpm...selang beberapa meja dari tempat aku studi...

ha,ditemani gak oleh makcik2 kerani ngan seorang pengawal(detail aku bagi)...jadi...pintu hati ini tiba2 terasa sebak..nak nangis(tapi x nangis ar)teringat lak kengkawan..dalam berangan2 ,...azan berkumandang...allahuakbar2x...aku bingkas bangun dari tempat dudukku sambil memegang kopiah berwarna hijau putih(tapi aku x pakai pon)...bile sampai2 kat depan pintu masjid aku,aku nampak kengkawan aku...dalam 10 orang...dalam ati aku,aduyai,asal aku x ikut jorang ar...da ar nek motor..bese nek bike jer...tapi x pe...aku tekad 9a pmr..belajar lu..nnti eppy ar skit lepas pmr...then aku salam ar mereka...pastu solat...

lpas solat lak aku jumpe kawan baik lak..fahmi...ngan dak seri mkmur....dak2 jah 6(nak upsr ,doa2 ramai dapat 5a)..pastu jumpe plak cikgu aisyah ngan ustaz per tah..aku lupe lak...then aku blek mule kat ppas...studi..

secara holistiknya,(macam karangan pon ade...)aku dapat abizkan buku pom 1 ngan pom 3...full...hafaz abiz (insyaallah)...dan aku ase agak tension...aku habisi hari siangku dengan bermain gambe di cc kat sbbc...habiz lima ringgt aku..tapi x pe ..asal puas..hah